Τι είναι το Powerlifting

Τι είναι το POWERLIFTING

Το Powerlifting ή Ελληνιστί το Δυναμικό Τρίαθλο, είναι ένα άθλημα το οποίο είναι συναφές της Ολυμπιακής Αρσης Βαρών μιας και εδώ ο αθλητής πρέπει να σηκώσει κάποιο βάρος σε τρεις προσπάθειες. Οι ρίζες του προέρχονται από παλιά strongman events στα οποία οι αθλητές έπρεπε να εκτελέσουν και κάποιες κινήσεις με βάρη (lifts) με τον τρόπο των τριών προσπαθειών.

Στα τέλη της δεκαετίας του 50 χρόνων οι κινήσεις με τις οποίες διαγωνίζονται πλέον οι αθλητές είναι καταληκτικά ίδιες:

  • Bench press
  • Squat
  • Deadlift

  • Raw, Equiped και με αυτή τη σειρά

Πρώτη προσπάθεια για οργάνωση αγώνων Διεθνούς επιπέδου έγινε το 1971 στο York της Pennsylvania στην έδρα της γνωστής εταιρείας York Barbell.

Το 1973 είναι χρονιά ορόσημο καθώς ιδρύεται η IPF (International Powerlifting Association.), αρχίζουν να καταγράφονται παγκόσμια ρεκόρ και να τυποποιούνται οι κανονισμοί.

Οι κατηγορίες κιλών και ηλικίας αγωνιζομένων όπως ανακοινώθηκαν φέτος από την IPF έχουν ως εξής:

Weight classes:

Ανδρες από 53 kg (Sub-Junior/Junior), 59 kg, 66 kg, 74 kg, 83 kg, 93 kg, 105 kg, 120 kg, 120 kg+

Γυναίκες από 43 kg (Sub-Junior/Junior), 47 kg, 52 kg, 57 kg, 63 kg, 72 kg, 84 kg, 84 kg +

Age categories

Αυτές συνήθως ορίζονται από κάθε ομοσπονδία ξεχωριστά αλλά κατά μέσο όρο ορίζονται ως εξής:

15-19, 20-23, open (οποιαδήποτε ηλικία) masters 40+

Competition

Οι αθλητές διαγωνίζονται, ξεκινώντας από τους ελαφρύτερους στους βαρύτερους, σε τρεις με τέσσερις προσπάθειες ανά lift και οι καλύτερες από αυτές προστίθενται στο τελικό σύνολο του κάθε διαγωνιζομένου. Στην περίπτωση που δύο διαγωνιζόμενοι της ίδιας κατηγορίας έχουν το ίδιο τελικό σκορ, την πρωτιά παίρνει ο ελαφρύτερος.

Training

Συνήθως τα πρωτόκολλα προπόνησης που χρησιμοποιούνται ορίζουν προγράμματα με υψηλά φορτία και χαμηλές επαναλήψεις αν και τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί έμφαση και σε προπονητικές μεθόδους ταχύτητας-εκρηξης (dynamic effort). Το φάσμα των επαναλήψεων είναι από 1-5 σε  compound lifts διότι το ζητούμενο είναι η αύξηση της μέγιστης δύναμης.

Facebook Comments

Facebook Comments

Δωρεάν διατροφικά & προπονητικά tips στο email σας!

Μόνο ό,τι πραγματικά δουλεύει. Χωρίς φανφάρες.

Επιτυχής εγγραφή!

Κοινοποίησέ το

Μοιράσου το άρθρο με τους φίλους σου!

Shares