Η βιομηχανία συμπληρωμάτων διατροφής στηρίζει Ρόμνεϊ

Για όσους ακόμα δεν έχουν συνειδητοποιήσει τα ποσά τα οποία παίζονται στη βιομηχανία συμπληρωμάτων διατροφής, η παρακάτω είδηση ενδέχεται να τους αφυπνίσει: η βιομηχανία των συμπληρωμάτων έχει ιδιαίτερα ενεργό συμμετοχή στις επερχόμενες Αμερικάνικες Εθνικές Εκλογές 2012. Κατά κύριο λόγο αυτό συμβαίνει λόγω της εμπλοκής του (ομοσπονδιακού) FDA (Food and Drug Administration) στη διαμόρφωση των κανονισμών που επιτρέπουν ή απαγορεύουν τη διακίνηση συμπληρωμάτων και βοτάνων στο εμπόριο.

Επί προεδρίας Ομπάμα έχουμε δει τον FDA να σφίγγει περισσότερο τον κλοιό γύρω από τις εταιρείες συμπληρωμάτων με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο FDA-NDI βάσει του οποίου γίνονται πολύ αυστηροί οι κανονισμοί που επιτρέπουν την κυκλοφορία των συμπληρωμάτων στο εμπόριο, ειδικά όσων εμφανίστηκαν μετά το 1994 οπότε είχαμε και την τελευταία μεγάλη παρέμβαση στη βιομηχανία συμπληρωμάτων (παρεμπιπτόντως πάλι με Πρόεδρο από τους Δημοκρατικούς, τον Μπιλ Κλίντον).

Σε ένα εκλογικό σύστημα όπως αυτό των ΗΠΑ, όπου δεν υπάρχουν “κρατικές επιχορηγήσεις” στα κόμματα που διεκδικούν την εξουσία, οι πολιτευτές αναγκάζονται να κάνουν συνεχή fund raisings για να βγάλουν τα έξοδά τους δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε διάφορα λόμπι να αποκτήσουν επιρροή στα ψηλότερα σκαλιά της εξουσίας. Σε ένα τέτοιο λόμπι (αν και ίσως είναι νωρίς για να χαρακτηριστεί έτσι) φαίνεται να εξελίσσεται η βιομηχανία των συμπληρωμάτων στην Αμερική, και απαντάει στις πιέσεις του – Δημοκρατικού – FDA στηρίζοντας κατά κύριο λόγο τον Ρεπουμπλικάνο υποψήφιο Μιτ Ρόμνεϊ: Περίπου τα 2/3 των χρημάτων που έχουν δοθεί από τις εταιρείες συμπληρωμάτων έχει δοθεί στον Ρόμνεϊ (ποσό που ξεπερνάει μέχρι στιγμής τα 4.5 εκατομμύρια δολλάρια), και μόνο το υπόλοιπο 1/3 στον Ομπάμα. Και να φανταστεί κανείς ότι οι κανονισμοί που είναι να εφαρμοστούν στη βιομηχανία συμπληρωμάτων ωχριούν μπροστά στους αντίστοιχους που υπόκεινται οι φαρμακευτικές βιομηχανίες.

Η εφημερίδα USA Today κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετά ονόματα τα οποία έχουν δημοσίως χρηματοδοτήσει την καμπάνια του Ρόμνεϊ, και στις εταιρείες αυτές πέρα από αυτές που αφορούν wellness, κοσμητολογία, βότανα, κτλ  (π.χ. Nu Skin, Forever Living, κτλ), υπάρχουν και εταιρίες (MBF Healthcare Partners) που αποτελούν χρηματοδότες χονδρεμπόρων αθλητικών συμπληρώματων διατροφής (Nutri-Force Nutrition).

Στο όλο σκηνικό έρχονται να προστεθούν οι σχέσεις του Ρόμνεϊ με την Πολιτεία της Γιούτα. Ο Ρόμνεϊ ήταν Πρόεδρος και CEO της Οργανωτικής Επιτροπής των Χειμερινών Ολυμπιακών του Salt Lake City το 2002 (ο ίδιος μάλιστα δηλώνει Μορμόνος). Η Πολιτεία της Γιούτα έχει μακρά παράδοση στη βιομηχανία συμπληρωμάτων και βοτάνων – τα ετήσια έσοδά της ξεπερνούν τα 7 δισ. δολλάρια κάνοντάς την μία από τις ισχυρότερες (και άρα με σημαντική επιρροή) βιομηχανίες της Γιούτα.

Facebook Comments